Klantcase: Kramp

Kramp Groep is Europa’s grootste specialist in onderdelen en accessoires voor de agrarische industrie.

Met ruim 500.000 online beschikbare producten, 10 distributiecentra en 24 verkoopkantoren verspreid over Europa, is Kramp een essentiële partner voor klanten en leveranciers.

Kramp stuurt naar aanleiding van verschillende marketingactiviteiten regelmatig pakketten naar personeel, partners en klanten. Om de marketingafdelingen in alle landen te ontlasten biedt COCON een totaaloplossing voor de verwerking van deze orders.

Aan het woord zijn Marieke van Ooijen (Marketing Specialist Corporate Events),  Corjan Te Pas (Customer Experience Specialist) en Aleksandra Pilniak (Customer Experience Specialist). Vóór de samenwerking met COCON hadden alle marketingafdelingen binnen Kramp een eigen werkwijze voor het uitsturen van marketingcampagnes. Om dit alles te centraliseren en het proces voor alle landen te vergemakkelijken besloot Kramp dit onder te brengen bij COCON.

Marieke:

“Wij waren op zoek naar een full service partner om ons te ondersteunen bij onze marketingactiviteiten.”

Zo maakt Kramp gebruik van de brandportal. Met deze online brandmanagement software faciliteert Kramp alle marketingmedewerkers door heel Europa om zelf content op te maken, te downloaden en te bestellen. Ze behouden hierbij merkconsistentie en volledige grip op alle inhoud. Hiermee worden er veel kosten bespaard in het opmaak- en bestelproces. COCON regelt het complete bestelproces van a tot z.

Wekelijks verstuurd COCON, volledig geautomatiseerd vanuit de brandportal, Welcome Kits naar nieuwe klanten. Vóór de samenwerking met COCON bracht dit voor Kramp een heleboel administratieve rompslomp met zich mee. Daarnaast verstuurd  Kramp geregeld verschillende marketingactiviteiten naar personeel, klanten of partners. Denk aan creatieve cadeaus voorafgaand aan een workshop, leuke bedankjes of een mooi geschenk ter ere van het 70 jarige bestaan van Kramp. Deze activiteiten worden in overleg samengesteld waarna COCON de volledige inkoop, bedrukking van kaarten en verpakking, handling en de uiteindelijke verzending van Kramp overneemt.

Corjan:

“Kramp is actief door heel Europa. Het verzenden van bijvoorbeeld Welcome Kits naar onze klanten over heel Europa is een behoorlijke administratieve uitdaging. Via de Brandportal kunnen onze marketingafdelingen gemakkelijk een order plaatsen en rechtstreeks naar de klant versturen.” 

Kramp is een bedrijf met een familiecultuur. Het zit in de genen om op een vriendelijke manier met elkaar, de klant en leveranciers om te gaan. Veel van de medewerkers kennen de klant met naam en toenaam. Een platform om eenvoudig relatiegeschenken te bestellen en uit te sturen is daarom één van de volgende projecten om te realiseren.

Aleksandra:

“Ik zou zeggen: Bezoek COCON in Doetinchem en bespreek samen de diensten die ze aanbieden. Ik ben er zeker van dat dit tot een creatieve oplossing komt.”

Klantcase interview

De klant: Kramp Groep

Aan het woord: Marieke van Ooijen (Marketing Specialist Corporate Events),  Corjan Te Pas (Customer Experience Specialist) en Aleksandra Pilniak (Customer Experience Specialist)