E-fulfilment

Via COCON regel je de opslag, inslag, het verpakken en de bezorging van jouw producten

Of je nu net bent begonnen met je webwinkel of al een tijdje meedraait, de logistieke afhandeling van webshoporders is vaak een tijdrovend karwei. Door de orderverwerking uit handen te geven, houd je veel meer tijd over voor andere werkzaamheden.

E-fulfilment

Tijdwinst, kostenbesparing en gemak met E-fulfilment

Inslag, goederen opslaan, webshop orders afhandelen, jouw voorraad beheren, snel en onbeschadigd leveren, retourverwerking en zelfs het klantencontact verzorgen. Wij kunnen al deze taken als e-fulfilmentbedrijf uit handen nemen. E-fulfilment scheelt kosten en tijd. Je hoeft niet te investeren in transportmiddelen, opslag en medewerkers én je hebt één contactpersoon voor het hele traject. Zo heb je meer tijd om met je corebusiness bezig te zijn.

  • Geschikt voor kleine en grote webshops
  • Opschalen? Wij groeien met je mee!
  • Maatwerk is altijd bespreekbaar. Nét dat extra beetje aandacht voor je klant!
  • Applicatie te koppelen met Lightspeed, Magento 1&2, Mijnwebwinkel, Shopify, Woocommerce
 

Fulfilment in 10 stappen uitgelegd

1. Koppeling WMS

De koppeling tussen jouw ordersysteem/webshop en ons magazijn is een belangrijk onderdeel van fulfilment. Heb jij een systeem waarvoor er nog geen standaard koppeling bestaat? Met onze API koppel je eenvoudig andere systemen. Als je kiest voor COCON, sluiten we jouw webshop aan op ons systeem. Je krijgt eigen inloggegevens om in te loggen op het portaal. Zo heb je 24/7 zicht op jouw voorraad.

2. Goederenontvangst

Jouw producten slaan we op in een beveiligd magazijn. Je mag jouw voorraad zelf komen brengen of rechtstreeks laten bezorgen door je leverancier. Goederen die binnenkomen voor 12:00 uur worden diezelfde dag nog geteld, gecontroleerd op beschadigingen, ingeboekt en op de juiste plek in het magazijn geplaatst.

3. Opslag in magazijn

Met meer dan 10.000 palletlocaties hebben we voldoende ruimte voor alle soorten opslag. Alle locaties zijn voorzien van unieke barcodes, dit bevorderd het logistieke proces. Ieder product heeft zijn eigen voorwaarden. Wij houden rekening met het indelen van pick- en palletlocaties, breekbare goederen krijgen een andere locatie dan bijvoorbeeld kleding.

4. Voorraadbeheer

Door middel van een directe koppeling van jouw systeem met ons platform komen de bestellingen bij ons binnen. Wij kunnen direct aan de slag met de orderverwerking en verzending. Jouw voorraad is 24/7 inzichtelijk én realtime. Je krijgt inzicht welke producten je moet bestellen en om welke producten je geen zorgen hoeft te maken.

5. Orderverwerking

Het orderverwerkingsproces bestaat uit het scannen, vastleggen, controleren en afboeken van het product. Bij COCON wordt dit zo efficiënt mogelijk gedaan om aan een snelle levering te kunnen voldoen. Natuurlijk behandelen we jouw producten met de grootste zorg en aandacht.

6. Inpakken

Het inpakken of verpakken van een order kan op diverse manieren worden gedaan. Het kan eenvoudig verpakt worden in een verzenddoos, maar het is bijvoorbeeld ook mogelijk om bestellingen als cadeau in te laten pakken of gepersonaliseerde handgeschreven kaartjes toe te voegen. Bekijk co-packing voor meer informatie.

7. Multi-carrier verzending

Verzending is een grote kostenpost, COCON heeft een contract met meerdere post- en pakketverzenders. Hierdoor profiteer je van volumevoordeel en flexibiliteit in levertijden. De cut-off tijd voor normale pakketzendingen binnen Nederland is bijvoorbeeld 21:00 uur. Alle bestellingen tot die tijd worden dan nog direct dezelfde dag verzonden.

8. Rapportage

Als klant behoud je altijd het overzicht over jouw orders en de status hiervan. Je kunt de processen binnen ons portaal realtime bekijken. Je ziet in één opslag hoeveel en wat er verzonden is, hoeveel retouren en binnenkomen en wat je voorraad is.

9. Klantenservice

Binnen COCON heb je altijd een vast contactpersoon voor vragen over je bestellingen, voorraad, verzending of het portaal. Zo kunnen we makkelijk schakelen en blijf je altijd op de hoogte van de belangrijkste processen. COCON kan al het klantcontact van jouw webshop persoonlijk en professioneel afhandelen. Zowel structureel als tijdelijk. Zo heb je ruime openingstijden en toch een persoonlijke benadering en afhandeling. We behandelen jouw klanten alsof het onze klanten zijn.

10. Retourlogistiek

Retouren spelen een belangrijke rol binnen het fulfilment proces. Het speelt een belangrijke rol binnen de klantreis en beleving. Wij regelen de registratie, verwerking en communicatie tot in de puntjes.

1. Koppeling WMS

De koppeling tussen jouw ordersysteem/webshop en ons magazijn is een belangrijk onderdeel van fulfilment. Heb jij een systeem waarvoor er nog geen standaard koppeling bestaat? Met onze API koppel je eenvoudig andere systemen. Als je kiest voor COCON, sluiten we jouw webshop aan op ons systeem. Je krijgt eigen inloggegevens om in te loggen op het portaal. Zo heb je 24/7 zicht op jouw voorraad.

2. Goederenontvangst

Jouw producten slaan we op in een beveiligd magazijn. Je mag jouw voorraad zelf komen brengen of rechtstreeks laten bezorgen door je leverancier. Goederen die binnenkomen voor 12:00 uur worden diezelfde dag nog geteld, gecontroleerd op beschadigingen, ingeboekt en op de juiste plek in het magazijn geplaatst.

3. Opslag in magazijn

Met meer dan 10.000 palletlocaties hebben we voldoende ruimte voor alle soorten opslag. Alle locaties zijn voorzien van unieke barcodes, dit bevorderd het logistieke proces. Ieder product heeft zijn eigen voorwaarden. Wij houden rekening met het indelen van pick- en palletlocaties, breekbare goederen krijgen een andere locatie dan bijvoorbeeld kleding.

4. Voorraadbeheer

Door middel van een directe koppeling van jouw systeem met ons platform komen de bestellingen bij ons binnen. Wij kunnen direct aan de slag met de orderverwerking en verzending. Jouw voorraad is 24/7 inzichtelijk én realtime. Je krijgt inzicht welke producten je moet bestellen en om welke producten je geen zorgen hoeft te maken.

5. Orderverwerking

Het orderverwerkingsproces bestaat uit het scannen, vastleggen, controleren en afboeken van het product. Bij COCON wordt dit zo efficiënt mogelijk gedaan om aan een snelle levering te kunnen voldoen. Natuurlijk behandelen we jouw producten met de grootste zorg en aandacht.

6. Inpakken

Het inpakken of verpakken van een order kan op diverse manieren worden gedaan. Het kan eenvoudig verpakt worden in een verzenddoos, maar het is bijvoorbeeld ook mogelijk om bestellingen als cadeau in te laten pakken of gepersonaliseerde handgeschreven kaartjes toe te voegen. Bekijk co-packing voor meer informatie.

7. Multi-carrier verzending

Verzending is een grote kostenpost, COCON heeft een contract met meerdere post- en pakketverzenders. Hierdoor profiteer je van volumevoordeel en flexibiliteit in levertijden. De cut-off tijd voor normale pakketzendingen binnen Nederland is bijvoorbeeld 21:00 uur. Alle bestellingen tot die tijd worden dan nog direct dezelfde dag verzonden.

8. Rapportage

Als klant behoud je altijd het overzicht over jouw orders en de status hiervan. Je kunt de processen binnen ons portaal realtime bekijken. Je ziet in één opslag hoeveel en wat er verzonden is, hoeveel retouren en binnenkomen en wat je voorraad is.

9. Klantenservice

Binnen COCON heb je altijd een vast contactpersoon voor vragen over je bestellingen, voorraad, verzending of het portaal. Zo kunnen we makkelijk schakelen en blijf je altijd op de hoogte van de belangrijkste processen. COCON kan al het klantcontact van jouw webshop persoonlijk en professioneel afhandelen. Zowel structureel als tijdelijk. Zo heb je ruime openingstijden en toch een persoonlijke benadering en afhandeling. We behandelen jouw klanten alsof het onze klanten zijn.

10. Retourlogistiek

Retouren spelen een belangrijke rol binnen het fulfilment proces. Het speelt een belangrijke rol binnen de klantreis en beleving. Wij regelen de registratie, verwerking en communicatie tot in de puntjes.

Riekie Neervoort

Riekie Neervoort

Accountmanager

Meer informatie?

Neem contact op met Riekie, onze specialist op het gebied van (E)fulfilment.

Riekie Neervoort

Riekie Neervoort

Accountmanager

Laat ons je bellen!

Wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op. Je kunt rekenen op deskundig en vrijblijvend advies.

Dit contactformulier is gedeactiveerd omdat u weigerde de Google reCAPTCHA-service te accepteren die nodig is om alle berichten die door het formulier worden verzonden, te valideren.

Laat ons je bellen!

Wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op. Je kunt rekenen op deskundig en vrijblijvend advies.

Dit contactformulier is gedeactiveerd omdat u weigerde de Google reCAPTCHA-service te accepteren die nodig is om alle berichten die door het formulier worden verzonden, te valideren.
Riekie Neervoort

Riekie Neervoort

Accountmanager

Meer informatie?

Neem contact op met Riekie, onze specialist op het gebied van (E)fulfilment.

Riekie Neervoort

Riekie Neervoort

Accountmanager